Teksty na etykietach produktów to miejsce, gdzie wyrażenie ‘ekonomia słów’ nabiera realnego znaczenia. Choć z reguły ten przejaw pracy copywriterskiej nie dostarcza nam jakichś szczególnych doznań, to zdarza się, że potrafi naprawdę miło zaskoczyć w środku zabieganego dnia.
Ponieważ na co dzień czytam etykiety tego, co kupuję udało mi się ostatnio znaleźć kilka przykładów niebanalnych i pozytywnie zaskakujących tekstów na opakowaniach różnych produktów – od wina po jajka kurze. Zdjęcia do tego wpisu gromadziłam dość długo, około 6 miesięcy, bo i etykiety produktów nie należą do ulubionych nośników copywriterskich popisów. Ale czasami takowe się zdarzają – poniżej kilka przykładów.
1. Frugo
2. Wino
3. Mydło Tołpa
4. Szampon Tołpa
5. Napój Smart
6. Batonik Fig Bar
7. Płatki Fitella
8. Jajka Kurka Wolna
Na koniec 3 formy nie pochodzące z etykiet, ale też urzekające, prawda?
9. Microsoft Office 365
10. Kot kreskowy
11. Szklanka piwa Żywiec
Można? Można! Powyższe przykłady pokazują, że małą przestrzeń na opakowaniu da się całkiem nieźle wykorzystać, nie tylko do pokazania wyobraźni i umiejętności copywriterskich, ale przede wszystkim do przedstawienia danego produktu w niebanalny sposób.